צריכים לאתר נזילה? השאירו פרטים וחוזרים במהירות!

איתור ותיקון נזילות מים

חושדים שיש לך נזילת מים? בעמוד שלפניכם תוכלו לראות איך מזהים סימנים של נזילה מה המחירים של איתור ותיקון נזילות מים בבית או בחצר, איך הוא מתבצע וגם לערוך השוואת מחירים כדי לחסוך במחיר.

סימנים לכך שיש לכם נזילת מים

יש כמה סימנים שיכולים להצביע על נזילת מים שיעזרו לכם להבין האם יש צורך להזמין מאתר נזילות מקצועי:

  • התנפחות בקיר: אם אתם רואים התנפחויות צבע בקירות זה בהחלט יכול להיות סימן לכך שיש לכם נזילה שמביאה לכך.
     
  • חשבון מים גבוה: קיבלתם חשבון מים גבוה מהרגיל? זה סממן נפוץ מאוד לכך שיכולה להיות נזילה. חשבון המים יכול להיות גבוה יותר פי 2 ואפילו פי 5.
     
  • עובש בקירות: סימנים של עובש בקירות יכולים להגיע מכל מיני סיבות כמו חדר לא מאוורר (במיוחד חדר האמבטיה), אבל לפעמים תוכלו לראות את העובש עוקב אחר "מסלול" כלשהו - המסלול הזה יכול להיות הצנרת שלכם מאחורי הקיר.
     
  • ריחות לא נעימים: אם יש לכם ריח לא נעים בבית כמו טחב או עובש וניקיתם את הכל בצורה יסודית זה בהחלט סימן לעובש, שזה סימן לרטיבות מה שיכול להצביע על נזילה.

 

איפה לבדוק? סימן לנזילת מים
קירות התנפחויות צבע
חשבון מים חשבון מים גבוה משמעותית מהרגיל
עובש בקירות במיוחד אם החדר מאוורר
ריח של עובש בבית אחרי שניקיתם את הבית ווידאתם שהריח לא מהמזגן

מה המחיר של איתור ותיקון נזילות מים?

חשוב להגיד קודם כל שאיתור ותיקון נזילות מים הם לא אותה העבודה. יש אינסטלטורים שיעשו לכם את שתי העבודות, אבל חשוב קודם כל להבהיר את זה. המחיר של איתור נזילות מים במצלמה טרמית, שזו השיטה הנפוצה לרוב נע בין 1,300 - 1,800 ש"ח. המחיר של תיקון הנזילה משתנה משמעותית במיקום הצנרת, האם מדובר בצנרת גלויה או חשופה, כמות המקטעים שצריך להחליף ועוד. הוספנו לכם מחירון עם דוגמאות:

 

מחירון איתור ותיקון נזילות מים

כמה עולה איתור נזילות במצלמה טרמית?

שיטת האיתור הנפוצה, בעיקר בתוך הבית.


1,300 - 1,800 ש"ח
מה המחיר של איתור נזילות מים באמצעות חיישן גז?

בעיקר במקרה של חשד לנזילות מים בגינה.


1,700 - 2,100 ש"ח
כמה יעלה איתור נזילות באמעצות סיב אופטי?

סיב אופטי דקיק שנכנס ומצלם את תוך הצינור.


1,500 - 2,200 ש"ח
כמה עולה תיקון צנרת חשופה חיצונית?

החלפת המקטע השבור.


450 - 650 ש"ח
כמה עולה לתקן פיצוץ בצינור לא גלוי

במקרה של פיצוץ בצינור לא גלוי מתחת לריצוף או מאחורי הקיר.


1,200 - 2,200 ש"ח

הדפס מחירון

איך מתבצע איתור נזילות מים?

איתור נזילות מים צריך להתחיל בסקירה ראשונית לצורך מיפוי וצמצום השטח האפשרי שבו ישנה נזילה. לאחר מכן מאתר הנזילות ינסה להבין האם יש הבדלים בלחץ המים בין מי הדלוחין או בצנרת המים הנקיים. השלב הבא הוא בחירת שיטת האיתור, בדיקת נזקי המים והוצאת דו"ח.

  1. מיפוי ראשוני: דבר ראשון מאתר הנזילות יגיע לבית ויסתכל עליו. יראה אם יש רטיבות בקירות, עובש, שלוליות "אקראיות" בחצר" ועוד וינסה לצמצם את השטח האפשרי שבו יכולה להיות הנזילה.
     
  2. בדיקת הפרשי לחץ מים: השלב השני הוא בדיקת הפרש לחץ מים בין מי הדלוחים לצנרת המים הנקיים. הוא ישתמש במנומטר (שעון לחץ) לצורך העבודה הזו.
     
  3. בחירת שיטת איתור נזילת המים: לפי הסקירה הראשונית הוא יבחר את שיטת האיתור שבה ישתמש. נרחיב על שיטות איתור נזילות בהמשך, בינתיים נגיד שלרוב במקרה של איתור נזילות בבית משתמשים במצלמה טרמית ובמקרה של איתור נזילות בגינה משתמשים בחיישן גז לאיתור הנזילה.
     
  4. מציאת מקור או מקורות הנזילה: מאתר הנזילות יבחר את השיטה העדיפה לפי הסיטואציה וימצא את מקור הנזילה. שימו לב שיכול להיות יותר ממקור נזילה אחד, מה שיאריך את עבודתו ויעלה את המחיר.
     
  5. בדיקת נזקי המים: לאחר איתור נזילת המים מאתר הנזילות יבדוק אילו נזקים נבעו כתוצאה מכך. סוגי נזקים יכולים להיות רטיבות מתחת לרצפה, רטיבות בקירות המבנה כולו, התפרשות של עובש על פני מספר קירות ובתים ועוד.
     
  6. הוצאת דו"ח מפורט: לאחר העבודה שלו מאתר הנזילות יוציא דו"ח מפורט שמתאר בדיוק את ממצאיו. הדו"ח משמש על מנת להראות לבית המשפט וחברות הביטוח לצורך מציאת הגורם האחראי.

 

איתור נזילת מים

באיזו שיטה מבצעים איתור נזילות מים?

בעבר לצורך איתור נזילות היה צורך לשבור את הקירות על מנת לרדת לשורש העניין ולוודא מה מקור התקלה. כיום ניתן לבצע איתור נזילות מים ללא הרס לקירות. ישנן 3 שיטות עיקריות: מצלמה טרמית, חיישן גז וסיב אופטי. נרחיב על כל אחת מהן:

  • מצלמה טרמית: מצלמה טרמית היא הכלי המועדף לאיתור נזילות בתוך הבית. השיטה פועלת באמצעות העברת מים חמים בצינורות ואז שימוש במצלמה על מנת לגלות מקורות חום. הצפי הוא כמובן למצוא מקורות חום ברחבי הצינורות, אבל במידה ויש התפשטות שלא עוקבת אחרי הצינורות, זה סימן לכך שיש שם נזילה.
     
  • חיישן גז: במקרה שיש חשד שהנזילה שלכם נמצאת בגינה זה מאתר הנזילות ישתמש בחיישן גז לצורך איתור מקור הנזילה. הוא יסגור את השיבר הראשי וירוקן את הצנרת ממים. לאחר מכן הוא יחדיר תערובת של גזים (חנקן ומימן). הוא יסתכל איפה יש "דליפת גז" בצנרת המים שלכם וימצא את מקור הנזילה.
     
  • סיב אופטי: לא תמיד ניתן למצוא את הנזילה במלצמה טרמית גם בתוך הבית, ובמקרה הזה מאתר הנזילות ישתמש בסיב אופטי על מנת לאתר אותה. מדובר על סיבים גמישים דקים מאוד שיכולים להיכנס למקומות קטנים ולצלם אותם.

אחרי האיתור, איך מתקנים נזילות מים?

איך אומרים, מציאת מקור הבעיה לרוב מהווה 50% מהפיתרון? במקרה של איתור נזילות לרוב מדובר אפילו על יותר. לצרוך תיקון פיצוץ בצנרת פשוט צריך להחליף את המקטע הבעייתי. כמובן לא תמיד הבעיה כל כך פשוטה, הצינורות לרוב מסתתרים מאחורי קירות ולעיתים מתחת לרצפה מה שמקשה על העבודה.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-9934435

השוואת מחירים לאיתור ותיקון נזילות מים

מחיר איתור ותיקון נזילות יכול להשנות בהתאם למספר גורמים. קודם כל מספר מקורות הנזילה ישפיעו על המחיר. בנוסף שיטת האיתור, כשאיתור בגז לרוב יקר יותר מאשר איתור במצלמה טרמית. בנוסף לזה כמובן גם מחיר התיקון עצמו שמשתנה בהתאם לגישה לצנרת ואורך המקטע שצריך להחליף.

 

על מנת להוריד במחיר איתור ותיקון נזילות מים מומלץ לבצע השוואת מחירים. התקשרו לפורטל ליקינג וקבלו עד 3 הצעות מחיר מאינסטלטורים. ככה תוכלו להשוות בין המחירים שהם נותנים לכם ולחסוך משמעותית במחיר.