צריכים לאתר נזילה? השאירו פרטים וחוזרים במהירות!

איך בודקים נזילת מים בבית

במאמר זה נסביר איך בודקים אם יש נזילה בבית ועל הסימנים הנפוצים להימצאות נזילת מים בבית, מהם הגורמים המביאים לנזילות אלו לקרות? ובנוסף, נספק לכם מדריך קצר המסביר איך בודקים נזילת מים בבית בכוחות עצמיכם! המשיכו לקרוא והשכילו.

איך בודקים נזילת מים בבית?

לפני שתזמינו מאתר נזילות או אינסטלטור שיאתרו נזילה בביתכם בצורה מעמיקה וממוקדת, הכנו עבורכם מדריך קצר המסביר על הדרכים איך בודקים נזילות מים בבית:

  1. בדקו את שעון המים - קודם לכן, יש לסגור את כל המקורות המזרימים מים כולל את השיבר הראשי האחראי על הזרמת מים ולחכות מספר דקות, לאחר מכן יש לגשת לשעון המים לבדיקה: במידה ומחוגי השעון ממשיכים להסתובב - וזאת על אף שסגרתם את שיבר הראשי, זה עשוי להעיד על נזילה של מים.

    אם מחוגי השעון זזים במהירות - זה מעיד על נזילה משמעותית, אם מחוגי השעון זזים במהירות בינונית, זה עשוי להעיד על נזילה קטנה ואם המחוגים לא זזים כלל - זה אומר שאין חשש לנזילה.
     
  2. בדיקת רטיבות - יש לעבור על קירות מקלחת ואמבטיה (רק בעת שהחדר יבש ולא מיד לאחר רחצה) ולנסות לאתר איזורים לחים ורטובים באיזורי החיבור של ברז המקלחת וברז הכיור.

    ניתן לאבחן גם ע"י הימצאות עקבות עובש באיזורים הנ"ל.
     
  3. להאזין - במידה והבחנתם בסיבוב מהיר של מחוגי שעון המים, זה עשוי להעיד על נזילה משמעותית. עברו בשקט על כל חדרי הבית ונסו להבחין בקולות טיפטוף של מים.
     
  4. לבדוק מחוץ למבנה - סעיף זה רלוונטי בעיקר למי שגר בבית קרקע, יש להקיף את המבנה מבחוץ ולחפש אחר סימני רטיבות בקירות הבית החיצוניים.                                                                                                                                               

רמת הקושי למדריך איתור נזילות באופן עצמאי:

מדד קושי סביר
קשה בינוני סביר קל

איתרתם נזילה - ומה עכשיו?

לאחר שלמדתם איך בודקים נזילת מים בבית שלכם או במידה ואינכם בטוחים אם קיימת נזילה אצלכם על אף ההסתייעות שלכם במדריך, כדאי שתדעו שזה הזמן לקרוא למאתר נזילות שיביא לאיתור מעמיק של איזורי הנזילות הסמויות בקירות שלכם וכל וזאת כשהוא משתמש בציוד טכנולוגי חדיש (קראו על שיטות לאיתור נזילות) שמביא לאיתור מהיר ויעיל של נזילות ויחד עם זאת, לא גורם להרס של קירות הבית או הרצפה כמו בשיטות הותיקות.

 

איתור נזילה על ידי מאתר נזילות מקצועי

הסימנים הנפוצים להימצאות נזילת מים בבית

הסימנים המקדימים המעידים על הימצאות נזילה בביתכם, הם:

  • ריחות לא נעימים - במידה והבחנתם בריחות של טחב וריחות הדומים למשתנה ציבורית, זה עשוי להעיד על הימצאות נזילה בחיבורים של הניאגרה.
     
  • חשבון מים גבוה - אם קיבלתם חשבון מים שמחירו גבוה בפער מחשבונות מים קודמים, זה עשוי להעיד על צריכה של מים הנעשית באופן סמוי (כמו נזילה בצנרת שבין הקירות שלכם).
     
  • ניראות הקיר - אם הבחנתם בשינויים בניראות הקיר כגון גוון צהבהב, קילופים מסיביים, הופעת עובש ורטיבות - זה עשוי להעיד על "עקבות" של הנזילה המצוייה בין הקירות.
     
  • עיוות בחומרי עץ - אם הבחנתם בעיוות והתעקמות של חומרים בבית העשויים מעץ, כגון משקופים וריצפות פרקט - זה עשוי להעיד על נזילה בין הקירות או מתחת לריצפת הפרקט, הגורמת לשינוי מראה העץ כתוצאה מהלחות.

הגורמים העיקריים לנזילת מים בבית

חשוב לדעת שהגורמים להיווצרות נזילות בבית מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים שכל אחד מהם תלוי בסוג המבנה בו הנכם מתגוררים. נסביר על כך מתחת:

  • בעיות הקשורות באיטום - במידה ואתם מתגוררים בבית פרטי או בקומה האחרונה בבניין מגורים ואתם חווים רטיבות וטיפטוף של מים מהתיקרה שלכם זה עשוי להעיד על ליקויים בחומר האיטום המצוי בגג שלכם.
     
  • בעיות בצנרת - הצנרת של ביתנו מצוייה בין ומעל הקירות וגם מתחת לריצפה עצמה. במקרה ומתפוצץ חלק של צינור בין הקירות - הוא מביא לבעיות רטיבות הגורמת להופעת עובש.
     
  • נזילה של השכן למעלה - אם אתם מתגוררים בבניין מגורים והבחנתם ברטיבות שמקורה בתקרה שלכם, וזאת במידה ומעליכם גרים דיירים נוספים, זה עשוי להעיד על נזילה שמצוייה מתחת לריצפה של השכנים שלכם.

    בשלב זה מומלץ לבקר אצל השכן מלמעלה ולהסביר לו אודות הבעיה ולברר אם הוא חווה שינויים כלשהם הקשורים בריצפה שלו (שינויי צבע בריצפה, היווצרות לחות במרצפות מסויימות וכד').
     
הגורם לנזילה מה צריך לבדוק?
בעיית איטום את תקינות חומר האיטום בגג הבית
בעיות בצנרת לבדוק סימני עובש בקירות
נזילה של השכן מלמעלה לבדוק אודות נזילה בתקרה שלנו ולבדוק אצל השכן מעלינו